čtvrtek 23. září 2010

Stránská skála 22.9.2010

aneb poslední letní vycházka slunečným podvečerem


Tento malý podvečerní výletek můj absťák po přírodě moc neukojil, ale aspoň něco. Když už to vypadalo, že bude hezký víkend, onemocněla jsem. Od začátku srpna jsem pořádně nikde nebyla a dost mi to chybí.

Tento výlet byla jen taková maličká náplast. Ale bylo hezky.

Stránská skála je národní přírodní památka. Je to významné botanické, geologické a paleontologické naleziště. Žil tu člověk vzpřímený (Homo erectus) – první doklad používání ohně tímto člověkem ve střední Evropě. Po několik století až do začátku dvacátého sloužila Stránská skála jako lom. Více si můžete přečíst na wikipedii. 

Celý kopec byl zalitý podvečerním skoro už podzimním sluncem. V pozadí Hády a Líšeň.
 

Pohled k západu na oparem a smogem pokryté město. Hradby Kohoutovic a Bystrce v pozadí...
 

Spousta lezců využila posledních hezkých dní a skály byly samé lano...
 

Úplně příroda to nebyla. K industriálním fotkám zdejší lokalita přímo vybízí – detail z areálu Zetoru.
 

Ptačí zob

Fotogenický západ a tři zlaté vlasy děda vševěda. 


A soutěžní otázka na konec:
Kdo si všiml zajímavé skutečnosti na tomto článku?
---
Fotky na šířku převažují nad těmi na výšku... to se u mě nevidí tak často :)

Tak doufám, že brzo vyrazím někam dál...
Pěkný podzim přeju... dneska začal...

Žádné komentáře:

Okomentovat