pátek 23. března 2012

Koniklece 23.3.2012

Výlet za posly jara – rozkvetlými i zpívajícími...

Byla jsem tu vždy dvakrát, ale vždy pozdě:

Tentokrát jsem to stihla včas. Možná je ještě lehce brzo. Nicméně Kamenný Vrch v Brně je do fialova.
I v pátek dopoledne tam bylo dost lidí. Pravda, převažovaly školky a důchodci...


Na začátku se objevily občas nějaké...



Člověk opravdu musí dávat pozor, aby na nějaké nešlápl. I na chodníčcích. Malé trsy vykukují všude a raší nové a nové...

V horní části rezervace jich je víc...





Z Kamenného Vrchu jsem to vzala cik cak Kohoutovickým polesím... A hlavně sledovala ptáky. Les jich byl plný.

Už při výstupu na Kamenný vrch jsem se potkala nejen s kosem a vrabcem, holuby a hrdličkou, ale i se žlutými zpěváčky a škoda, že jsem už neměla v pohotovosti foťák. Jejich hlasy si taky tolik nepamatuju, takže to mohl být nejspíš zvonohlík nebo strnad, nevím.... Dalšího ptáčka jsem potkala záhy – a ten nejde nepoznat – budníček menší – na keři kousek ode mě chvilku čimčaral a pak frnkl, jak už to bývá.

Když jsem se svižným krokem vydala z Kamenného Vrchu dál do lesa, že trochu zasportuju, najednou, vedle cesty, jen pár metrů ode mě seděl na pařezu datel. Okamžik překvapení na obou stranách, z kterého se rychleji vzpamatoval datel a odletěl na nedaleký strom. Samozřejmě, že foťák jsem už nestihla vytáhnout. Ale byl to pěkný macek.

Sýkorky koňadry a modřinky lítaly pořád. Brhlíci frčeli po kmenech nahoru dolů. Občas proletěl či zabouchal strakapud, ozvala se i žluna zelená. Narazila jsem ovšem i na drozda brávníka a šoupálka (jen nevím kterého).

V Kohoutovicích u plotku jsem sledovala dvě sojky, jak si hrají s ořechem. A to tak na 5 metrů. Ovšem mezi stromy, takže foto žádné. Každopádně na to nemám vybavení. A asi ani trpělivost...
I nějaký ten křik blíže neurčeného lesního dravce, přelet poštolky... zkrátka: V jarním lese to žije!

Oblíbené pohledy do korun stromů – buky nad Kohoutovicema


Vlevo: Pod Myslivnou
Vpravo: Altostratus – nasunuje se fronta



Pochodila jsem toho dost. Objevila spoustu nových zákoutí, která je ještě třeba prozkoumat a hlavně, brzo se za ptáky do lesa vrátím.

Žádné komentáře:

Okomentovat