úterý 14. července 2020

Kaktus

Po deseti letech rozkvetl

Koupila jsem ho přesně před deseti lety, v arboretu v Mlyňanech (u Nitry). Malá zelená kulička Rebutia senilis se dvěma květy. Od té doby jsem ho pravidelně prohlížela, přes léto měla vystrčeného venku, v zimě u okna dál od topení. Jistě ne ideální kaktusové podmínky. A nic se nedělo. Jen rostl a trochu se větvil. Až letos, když jsem v létě po dlouhé době vylezla na balkon a chtěla ho zalít, jsem se skoro až lekla. Kaktus byl obsypán asi 15 menšími či většími pupeny. Zázrak!

A tak jsem ho každý den chodila kontrolovat, které květy vykvétají. Postupně se poupata rozvíjela, každý květ vydržel asi dva dny. Na noc se vždy stáhl, přes den svítil jako červený terč.

Tak uvidíme, jestli budu muset čekat na další květy zase celou dekádu :)


A takhle vypadal, drobek, před 10 lety, když jsem si ho přivezla.



Žádné komentáře:

Okomentovat