neděle 13. dubna 2014

Jarní nálady

trocha fotek pro nasátí jarní atmosféry...


Na Vysočině i ve vyšších polohách Malých Karpat je jaro ještě pomalé. Ale v nižších polohách už to kvete...

Víkend na Vysočině poslední víkend v březnu jsme trávili pracovně přesíváním hromady písku - výsledkem je 30 pytlů ve stodole, vyklidili jsme kuchyň a pohrabali trávu kolem domu. Zatímco v Brně už bylo jaro v rozpuku, tady se první znaky objevovaly jen sporadicky. Po cestě na každé vlhčí louce kvetly prvosenky, ale u nás před chalupou jen podběly na písku. A že jich tam bylo.


Na hrázi bývalého rybníka jich bylo taky spousta.


Další víkend - první dubnový, jsme zase vyrazili na kolách obvyklý okruh na Hubalovú. Sice jen 18 km, ale s převýšením 300 metrů... Jen tak nalehko, zlepšovat kondičku. Ale foťák jsem nemohla nechat doma.

Rostou listy malým bukům...


I těm větším... ale polehoučku jen některým v závětří.


U Medvedí skaly jsme se cestou zpět zastavili nasbírat česnek medvědí a blatouchy (záružlie po slovensky) oproti předminulému víkendu k mé radosti ještě povyrostly...

I šťovík kvetl


Záplava žluté





Samozřejmě, že mi i nateklo do bot. Ne nadarmo se jim říká blatouchy...

V lese


Na trávě u domu


Před domem



U sousedů



Druhý den jsme vyrazili na krátký výlet k potoku nasbírat trochu čerstvé jarní kopřivy na limonádu. Ale já místo sbírání kopřivy jsem běhala kolem s foťákem



Mravenci si pochutnávali na sladkém nektaru z květů hluchavky. Ale pořád se hýbali, nebylo zrovna moc světla a já neměla stativ.




Habr (hrab po slovensky - Slováci vůbec mají spoustu slov jiných akorát pozpřehazováním písmen)