neděle 31. srpna 2014

Rakousko 2014 :: 8. a 9. den :: Königsee a cesta domů

Krátká a "nečekaně" upršená návštěva v sousedním Německu a pár závěrečných střípků z nedělní cesty domů.

Den osmý :: Königsee

Ráno jsme se opět probudili do pošmourného dne s kopci schovanými v mracích. A jelikož jsme byli blízko Neměcka a mezi námi byli dva (mužská polovina týmu), které zajímá politika (ke které patří válka), bylo rozhodnuto. Jede se na Orlí hnízdo - jedno ze sídel Adolfa Hitlera tyčící se nad městem Berchtesgaden a jezerem Königsee. Já s Kamilou jsme chtěly spíš vidět jezero a tak se naše cesty rozdělily.

Po proudu řeky Salzach. Poměrně známý a hojně fotografovaný hrad Hohenwerfen, vpravo se zdvíhá masiv Tennengebirge s největší ledovou jeskyní světa Eisriesenwelt, vpravo potom pohoří Hochkönig. A za úžinou mezi těmito masivy leží Salzburg.

Naplánovali jsme, že kluci nás vyhodí u jezera, my si to tam obejdeme, oni navštíví Dolfiho a zase se pro nás staví. Ideální. Až na počasí.

Jakmile jsme vystoupily na parkovišti u Königsee, začalo pršet. Alespoň trochu prořídly davy, kterých tu za hezkého počasí musí být mraky. Navíc byla sobota.

Königsee je nejhlubší neměcké jezero (max. 190 m). Vzniklo působením ledovce a tyčí se nad ním příkré stěny vápencových hor (především impozantní Watzmann - 2713 m.n.m., jezero má 603 m.n.m.). Na délku má skoro 8 km.

Pod střechou doků jsme přečkali největší liják a pozorovaly potápky, které se potápěly v čisté vodě u břehu na dno. Vzadu pod lesem je bobová dráha aneb jak pokazit panorama romantického jezera. I Němci to umí, nejen Češi.

Když pršelo už jen trochu, vyrazily jsme na cestu. Nepromokavé bundy a velký deštník to jistili.

Na druhé vyhlídce už se počasí trochu umoudřilo. Jezero pokračuje ještě doleva za roh (kliknutím na obrázek ho otevřete ve větším rozlišení).

Krasová oblast.

My jsme obkroužili blízký lesík po stezce s vyhlídkou a když jsme se vracely zpět, přestalo pršet. Klasika. Ještě jsme chtěly prozkoumat blízkou bobovou dráhu, ale zavolali kluci, že jsou na cestě za náma.

Konec Königsee.

Už když jsme přejeli na německou stranu, nikde jsme v Berchtesgadenu nenarazili na žádný transparent lákající návštěvníky na známé Hitlerovo sídlo zvané Orlí hnízdo, tolik oblíbený turistický cíl Čechů především. Nikde žádný poutač, i později v informačním centru, které jsme u Königsee navštívili, jen jakýsi malý letáček a plakátek s mapou a základními informacemi. Přece jen je to stále citlivá otázka, takže možná proto ta opatrnost.

Kluci nakonec navštívili muzeum (mají tam i letáky v češtině) a 2 bunkry, které leží dole u parkoviště v Obersalzberg, kousek nad Berchtesgaden. Nahoru na vyhlídku vozí návštěvníky autobus za 16 euro. Tam nakonec nejeli, protože stejně byla mizerná viditelnost.

Výhled nahoru na Orlí hnízdo. Máme odjíždět, tak se to trhá.

Panorama doků. Kopec uprostřed je Jenner 1874 m.n.m., kam vede lanovka a je odtud pěkný výhled - alespoň podle fotek na letácích :) (kliknutím na obrázek ho otevřete ve větším rozlišení).

Den devátý :: Cesta domů

V noci zase pršelo - jako asi každou noc. Když ráno na chvíli přestalo, oběhla jsem celý stan s hadříkem, abych ho co nejvíc osušila. Jakmile jsem se dostala k posledním částem, znovu se rozpršelo.
Opravdu jsme nezáviděli páru, který přijel s plnou polní na kolách a ještě večer v dešti stavěli stan. Teď čekali, až se asi trochu vyčasí a evidentně už déšť a všudypřítomné vlhko brali jako svou součást. Vezli s sebou i pohory a hůlky.

My jsme se pobalili a vyrazili domů. Čím blíž jsme byli domovu, tím lepší bylo počasí. V Alpách byly ještě vrcholky v mracích, ale u Dunaje už začalo svítit slunko a u hranic už bylo úplně jasno.

Kolem Dunaje v údolí Wachau. Zastavujeme na oběd.

Výhledy na vinice a zříceniny. Tuhle část si pamatuju z dovolené před asi 15 lety, kdy jsme jeli na kolách z Železné rudy a kolem Dunaje až zpátky k českým hranicím kousek u Znojma.

Jako nachystané pro náš oběd. Jen teda mohli přidat ještě jednu židli :)

Doma jsme ještě po příjezdu 2 dny sušili stan (vleze se nám i rozložený do obýváku).

Na závěr bych asi měla napsat pár vzletných vět, ale nic mě nenapadá :) Tak snad jen, že i přes nepřízeň počasí to byl prima výlet a už se těším, až se do tamních končin podívám znovu, protože je tam stále co vidět.

_____________________________________________________________________________________