čtvrtek 27. března 2014

Pouzdřanská step, Hustopeče 21.3.2014

Druhý jarní den jsem to v práci zabalila hned ve dvě a stihla jsem si užít teplého odpoledne a večera v pučící přírodě.

Vlakem jsem to vzala rovnou do Pouzdřan zkontrolovat, jak se jaro vyvíjí na tomto významném jihomoravském stepním stanovišti. A abych pravdu řekla, ještě je to značně ospalé a vyprahlé.

Na Pouzdřanskou step jsem si zajela loni na konci května a tedy v plném rozpuku květeny.

Dnes, v brzkém jaro, se příroda teprve postupně probouzí. A více než na travnatých plochách se to vybarvuje v lese a v přilehlých zahradách kvetou stromy jako o život.

Vyrážím od Pouzdřanské vlakové zastávky. Pálava tam stále je :)


Tentokrát odmítám jít po značce do nechutného kopce a vezmu to po cestě roklí, která mě spolehlivě dovede pozvolným stoupáním kousek pod vrchol.


Nezbytný výhled na jihomoravské moře


Hory zblízka – dole si to zrovna sviští vlak na Břeclav :)


Ani jsem pořádně neprozkoumala jižní část kopce, kde bývají porosty kavylu, protože se odtud ozývaly křoviňáky a traktor a rozhodně jsem nechtěla trávit poklidné páteční odpoledne s těmito ryze přírodními zvuky. A tak jsem zapadla do lesa.

Na kraji lesa jsem ve svahu v trávě našla pár polozavřených drobných hlaváčků, mochnu a fialky.

Zbytky z loňských třemdav.


Voněly


No a pak jsem se ponořila do lesa do plantáží dymnivek, sasanek a plicníků...

Plicník


Dymnivka



Hloh má na sobě ještě loňské plody, ale už se začíná zelenat.


Sasanka



A jelikož jsem měla domluvený odvoz, ukončila jsem svou krátkou návštěvu a mazala zase dolů.

Mirabelky v plném květu.


A bzučelo to jako v úle. Celou zimu na cukru, kdo by se netěšil...


Marek mě nabral dole v Pouzdřanek a jelikož byl ještě docela dobrý čas, vzali jsme to do Hustopečí, podívat se na slavný mandloňový sad. Jezdíme kolem už hezkou řádku let a vždycky zapomeneme.

Jen škoda, že slunko zašlo za mraky na západu a na focení tak bylo trochu horší světlo... přece jen zlatá hodinka před západem má něco do sebe...

A taky škoda té rušné dálnice. Sad je na pěkném místě, ale člověk si tu v tom kraválu moc neodpočine...

Na Pálavu je to kousek i odtud.


Kvetou.


Mandloně už jsou staré, ale ještě se drží.


Z rohledny jde vidět na koruny stromů.


Pálava je zkrátka vděčný objekt k focení.


Došlo i na blesk.


Alespoň barevný západ, když už slunko nebylo.


Tak snad to stihneme někdy v příštích letech za světla.