úterý 30. prosince 2008

Keltek 29.12.2008

Ne, opravdu se nejedná o keltskou technopárty, ale o jeden kopec v Malých Karpatech...

Sraz byl ráno v 8:40 v Časté u kostela. To znamená, že jsme při vstávání viděli vycházející slunce... jak depresivní, vstávat za šera...



Než jsme se všichni sešli, už bylo kolem deváté a my byli solidně promrzlí, ale stále plni odhodlání zdolat vrchol.

Na Červeném Kameni bylo to ráno -8°C ale vsadila bych boty, že nahoře bylo víc... jakože větší zima :)

Oblékla jsem se tak akorát, předpokládala jsem, že se půjde svižným tempem... nebo mi to bylo tak naznačeno... takže asi tušíte, že jsem skoro celou cestu klepala kosu. Ale když jsem byla v pohybu, tak se to dalo – akorát by to chtělo teplejší rukavice – budu si pro příště pamatovat. Kdybych sebou neměla osobního rozmražovače (děkuji, Marku ;)), tak by mě asi zmrzly, zčernaly a upadly :).

Ale zase ta zima měla tu výhodu, že cesta byla nádherně zmrzlá. I to bahno po cestě... apropo... viděli jste někdy krystalické bahno? My jo ;)

Na začátku byl trošku ostřejší kopec, ale pak se to neslo po hřebení, v podstatě s občasným mírným stoupáním. A opět všude bukové lesy.



Jak jsme se pomalu blížili k vrcholu, byly vidět přes koruny stromů něco jako mraky ale mraky to nebyly... to jen namrzlé vršky buků.

Až jsme se začali kolem plotu Zvernice šplhat na vrchol, začaly se objevovat námrazy i nad námi a nahoře to bylo naprosto uchvancancující... Jelikož ležel sníh i na zemi, připadali jsme si jako v Mrazíkovi...


Na té skále byla tato moderní skulptura vpravo... význam jsme nepochopili, ale je tam vrcholová schránka. V blízkém závětří jsme se pokusili rozdělat oheň. Dost dlouho pouze doutnal a kolem stojící udil, ale až jsme se rozhodli odejít, tak se rozhořel... co naplat, nebyl čas, tak jsme ho rozkopali a uhasili ve sněhu – neměl šanci... v nejlepším se má přestat, že jo :)



Zapadající slunko osvěcovalo štíhlé bukové kmeny podvečerním teplým světlem a kmeny naopak házely na ty ostatní stíny. V jednom prokáceném místě lesa se nám naskytl krásný výhled na západ slunce... takže z jednoho dne mám zdokumentovaný východ i západ... to se mi ještě nestalo :)



Do Časté jsme došli už skoro za tmy. Rozmrzla jsem až po druhém čaji.

Ale tímto výletem jsem završila čtvero ročních období v Malých Karpatech.. jedno hezčí než druhé. Vřele doporučuji :)

Žádné komentáře:

Okomentovat