neděle 13. srpna 2017

Rakousko 2017 :: 2. den – Zahřívací výlet v okolí Turnau

První den jsme se rozhodli to vzít polehoučku, odpolední procházkou po okolí kempu.

Žádné extra vedro, žádná zima. Zkrátka, akorát. Dopoledne jsme ještě dospávali - já především uplynulý pracovní týden a Marek pracovní dovolenou a cestu za volantem. A tak jsme si řekli, že dnes nikam autem nepojedeme, jen se projdeme po okolí. Naplánovala jsem takový 10km okruh po blízkých malých kopečkách, odkud by třeba mohl být nějaký výhled směrem k vyšším nadmořským výškám.

Vyrážíme z kempu, vede odtud pěkný mostek přes olšinu a říčku (vlevo od fotky na trávníku začíná kemp)

Kolem místního sportovního letiště jsme došli na kraj vesnice Turnau a odtud začali stoupat nahoru.

První výhled. Za lesíkem pravo dole je náš kemp. A ty paraboly vidíme i z kempu. Vzadu na obzoru leze holý vrchol Windgrube (1809 m.n.m.), tyčící se nad městem Aflenz Kurort (to je vlevo, mimo fotku).

Pohled do údolí směrem k Seewiesenu kudy jsme včera přijeli a zítra pojedeme. Dole budovy náleží právě letišti a vzadu v mracích je schovaný začátek hlavního hřebene vedoucího na Hochschwab.

Převážně jsme šli po příjemné lesní stezce. Všude vlhko, čerstvý vzduch. Paráda.

Osamělá usedlost. Svačíme poblíž na lavečce s výhledem.

Vlevo osvětlený Windgrube a vpravo skalnatý hřeben zakončený úplně na kraji vrcholem Gross Feistringstin (1836 m.n.m.). Pod tímto skalnatým hřebenem se budeme zítra škrábat nahoru.

Hořec tolitový. Kvetl všude.

A větroně létaly o sto šest.

Pohled na severozápad. Asi nejvyšší vyhlídka dne (kolem 1000 m.n.m., údolí je 700–750 m.n.m.) Vlevo dole Aflenz Kurort, vzadu skalnaté stěny hlavního hřebene vedoucího až k Hochschwabu (ale na druhou stranu než je Seewiesen).

Pohled k západu. Romantické usedlosti v lesích v horách. Ale život tu je rozhodně dřina.

Ten vpravo vzadu, vysoký, je Hochturm (2081 m.n.m.). Pod ním bude ležet náš druhý kemp.

Tak takhle se tu dělají plotky. Byly vidět poměrně často.

Na návsi dědiny Seebach, na jejímž okraji byl kemp. Z blatníku tekla cyklistovi na kolo voda a poháněla ho tak k pohybu, na což regoval panák šlapáním... takový věčný cyklista :)

Procházka místní venkovskou krajinou nám zase potvrdila, jak jde mít všechno uklizené, uspořádané. Žádný zanedbaný dům, nepořádek. Všude čisto, květiny, pastviny... zkrátka idyla.

Večer jsme si uvařili těstoviny a nachystali se na nadcházející náročný den. Budíček na sedmou.

Celkem jsme dnes pěšky urazili asi 10 km, převýšení tak 300 metrů, takže příjemná odpolení zahřívací vycházka.