pátek 26. dubna 2013

Duben

jarní náladovky

V dubnu se toho semlelo hodně, pracovní vytíženost je jen to nejmenší. Začátek května se ponese v duchu stěhování, takže to na nějaký větší výlet, bohužel, nevidím.

Proto jenom takové dubnové jarní střípky, teď už je les krásně voňavý, všechno kvete, ptáci zpívají - nástup byl prudký.

Až sněhy na začátku dubna roztály, byli jsme zkontrolovat koniklece. Ještě jim bylo zima a byly omrzlé.


Západ slunce, jarní deštík a nezbytná duha :) (10.dubna)


13. dubna jsem si udělala malý výlet do Drnovic, kde občanské sdružení Drnka pořádalo každoroční výšlap k Bažině (místní jezírko nad dědinou) spojený s výstavou studentů enviromentalistiky FSS MU. Co mě však táhlo nejvíce byla výstava s besedou významného českého fotografa Jindřich Štreita. Někdy se mu říká fotograf venkova. Co fotka, to příběh a pointa. Zážitek.

Cestou přes Nosálovice. Chytla mě tu pravá dubnová přeháňka. Jak rychle přišla, tak byla pryč...


Jaro teprve začínalo



Cestou do Drnovic - jedna přeháňku jsem přečkala pod smrkem, tahle naštěstí nejspíš půjde bokem. V dálce rozhledna Chocholík.


Typický pohled na Drnovice... kde jsou ty časy, kdy sem proudily davy fanoušků až z vyškovského vlakového nádraží...


Strnad. Zpíval, nevnímal :)


Den na to 14. dubna jsme byli na malé vycházce do vyškovské ZOO, kde jsem nebyla už alespoň 15 let.

Líska prý...


U kachen 


Platan má ještě "vánoční" výzdobu. Ve výběhu lam a nandu.


No, a  před týdnem, 21. dubna jsem se byla projít do lesa mezi Kameňák a Kohoutovice

Rakytník, který jsem fotila před měsícem už začíná vytahovat lístečky.


A už to kvete na plný pecky :)



V lese koberce sasanky hajní



Mladé bukové listí je mňam


Tyhle ještě čekají...


Plicník v údolí Kohoutovického potoka


Další klasické jarní kvítko se jménem inspirovaným vnitřnostmi - jaterník


Pupeny všude


A všude fialky. Neuvěřitelně vonící...


A koniklece už se loučí... zase za rok


Javor


Tak zase za rok :)

Žádné komentáře:

Okomentovat