pondělí 15. června 2009

Dvojitý přejezd přes hřeben...

cyklovýlet na druhý konec světa...

V sobotu jsme vyrazili na letošní první velký cyklovýlet – ty dva 20kilometrové pokusy nepočítám. V mapě jsem naměřila nakonec 52 km. Ale ten terén... o kopce opravdu nebylo nouze.

Nejdříve výšlap na Zošku (Zochovu chatu).. ono se totiž jinak ani začínat nedá.. cestu na Hubalovú jsem už letos jednou absolvovala – je taková lehce zvlněná, v pohodě. Z Hubalové to šlo dolů snadno. Nový asfalt a 200metrové převýšení na pár kilometrech... to je sakra dobrá kombinace... cesta vedla krásným údolím, kde se kdysi klikatila železniční trať na svoz dřeva (něco o železnici). Až na Vývrat, kde je lovecký zámeček. Odtud jsme se pustili k silnici na třešně... no, pěkně tam foukalo a třešně byly dobrý... 


Na loukách pod kopci se pásly krávy a koně (bylo jich tam víc než na fotce, tohle je jen zlomek – hlavně mě tu zaujmuli dva nahánějící se koníci) ... zkrátka idylka... sice to elektrický vedení nad nima moc romanticky nevypadalo... 


Vrátili jsme se na Vývrat a starou kaštanovou alejí jsme jeli ke kamenolomu. Kolem aleje se rozprostíraly sympatické malé louky hned pod lesem... nikde ani živáčka...


Těsně před jedním kamenolomem jsme odbočili do lesa a po asfaltce za zvuků sypajícíhose kamení a hučení strojů jsme vystoupali až k druhému kamenolomu, který jsme museli projet – jinudy se nedalo – naštěstí tam nikdo nebyl.


Pak jsme s asfaltky v zatáčce odbočili na lesní cestu a mírně z kopce traverzem sjeli až pod Malou Vápennou (ta mě ještě čeká zdolat – ale pěšky).


No a pak přišel na řadu přejezd hřebene zpátky na druhou stranu. No, jak se to začalo víc zvedat, potupně jsem slezla a tlačila... kdybych byla víc trénovaná, tak bych to dala, ale přece se nebudu přepínat. Nohy mě už solidně bolely, tak změna pohybu bodla... a to nový sedlo budu muset taky urychleně pořídit...

Skoro nahoře jsme si dali u Svatého obrázku svačinku. No, pěkně mi vyhládlo... a pak jsme sjeli dolů na Sklenou hutu a opět pohledy do korun :)


Přes malý kopeček (no, v tomto stavu se mi moc malý nezdál) se potom fičelo dolů až do Doľan, přes vinohrady do Časté na čokoládu (tentokrát jí bylo plno) a lokše a hurá do kopce na Červený Kameň (přes les a opět jsem tlačila). Tam jsme si vzpomněli, že chceme trhat lípu, ale byli jsme docela zničení a ještě 8 kilometrů před náma... takže jsme to nechali na neděli. Ten mírný kopeček k Papierničce se mi zdál tentokrát jako nekonečná hora a pod lesem jsem rezignovala a tlačila kolo skoro až na Tri kopce (asi jsem vypadal fakt zničeně, protože mi Marek pomohl..) k silnici opět zbýval stoupák a vůbec si nepamatuju, že by byl tak velkej. Nohy jsem měla zatuhlý a jazyk se mi pletl mezi kolama... ale úspěšně jsem se dohrabala až k silnici a potom jsme se spustili až domů. 

Na to, že jsem někdy v 10, 12 letech jezdila klidně i 70, 80 kilometrů, tak mám teda co dělat... pravdou je, že to většinou nebylo do tak šílených kopců a byla jsem trénovaná. Teď po usilovné duševní činnosti v uplynulém roce (diplomka a státnice) jsem tu fyzickou zanedbávala jak jen to šlo..

No, chce to ještě trénink... ale zase mě těší, že jsme objevili nové zajímavé kouty Malých Karpat...

Žádné komentáře:

Okomentovat